יום ראשון, 20 ביוני 2021

שיפוץ מקלחת

 שיפוץ מקלחת

כשמחליטים לשפץ את חדר הרחצה חשוב לתכנן מראש בצורה יסודית ולהבין את התהליך שיכול להמשך בין 5-10 ימים תלוי בגודלו.

החלק הראשון והחשוב ביותר הוא התכנון- מיקום האסלה, הארון, האמבטיה או המקלחון ואיך כל האלמנטים האלה יסתדרו באופן הנוח והנגיש ביותר בחדר הזה.

גם אם  לא תקחו מעצבת פנים לתכנון חדר האמבטיה, חשוב לפחות לשבת עם אחת לפגישת ייעוץ בכדי לסדר את החדר בצורה אופטימלית ולקבל החלטות  נכונות.

יש הרבה דברים חשובים שכדאי לכם לדעת, שלא לדבר על תקנים שיש לעמוד בהם.

תאמינו לי שלא תרצו לגלות בסוף השיפוץ שצפוף לשבת על האסלה, שנתקלים בכיור או שהמים גולשים מהמקלחת החוצה.

כשאני משפצת חדר רחצה ישנם כמה כללים שאני מתמידה ליישם:

השלב הראשון אחרי התכנון והפירוק הוא האיטום .  יש לוודא שהצנרת החדשה איכותית ונושאת תו תקן על מנת שתעמוד בלחצים ובחום המים. לאחר החלפת הצנרת יש לבצע בדיקה של הצנרת החדשה בלחץ מים.





כדאי תמיד לפרק את הריצוף הישן ולא להדביק ריצוף על ריצוף ! יש לוודא איטום כפי שצריך על מנת להמנע מנזילות בעתיד ובמיוחד לשכנים מלמטה.. לא לשכוח את הרובה בין האריחים ולא רובה לבן שמתלכלך מהר! מי שבוחר באריח צבעוני כדאי שיתכנן מראש עם הרצף את החיתוכים של השיפוע במקלחת.



את האסלה רצוי למקם במקום יחסית נסתר ולא מול הדלת (זאת כמובן במידת האפשר). בחרו באסלה תלויה שקל לנקות סביבה. היום גם קל להגיע למנגנון ההדחה במקרה של קלקול.

על האסלה להיות מרוחקת מינימום 40 ס״מ מהקיר מכל צד. בשירותי אורחים, הרוחב המינימלי שלהם הוא  90. חשוב להשאיר מרחב שימוש לפני האסלה של 75 ס״מ, כל מרחב פחות מכך, ירגיש לכם צפוף.

אני מעדיפה לבחור באריחים גדולים כדי להימנע מחיבורים רבים בין האריחים, חיבורים שבהם מתרכזים אבנית ולכלוך. אריחים גדולים גם יוצרים תחושה של מרחב וחדר הרחצה ייראה גדול יותר.

לטעמי אין צורך לחפות את כל הקירות של חדר הרחצה  עד התקרה (רק בחלקים הנחשבים לרטובים) – אפשר שחיפוי הקירות בקרמיקה יהיה רק מאחורי האמבטיה , קיר המקלחון, מאחורי ברז כיור (עד גובה 30 ס"מ). בכל שאר המקומות ניתן לצבוע בצבע מיוחד לחדרי רחצה, צבע שליכט עם טקסטורה (אם רוצים) ובכך להקנות לחדר הרחצה תחושה קלילה ומזמינה יותר .

בחדר רחצה ללא חלון מומלץ להתקין מפוח ליניקת אוויר מחדר הרחצה (וונטה)  משום שבחדרי הרחצה יש לחות גבוהה ויש צורך באיוורור.

שקעי חשמל בחדר הרחצה – מומלץ לוודא שאכן יש מספיק שקעי חשמל בחדר הרחצה עבור מכשיר גילוח חשמלי, פאן לשיער, מפזר חום ואם אפשר גם למתלה לחימום מגבות.
יש לוודא ששקעי החשמל מוגנים מפני מים.

דאגו שהמקלחון שלכם עשוי מזכוכית מחוסמת והדלת לא תפגע בפתיחה ברהיט אחר.

לאנשים מבוגרים ללא ילדים קטנים ממליצה מקלחון ולא אמבטיה וכמובן לדאוג שהדלת לחדר הרחצה תהיה מונגשת ברוחב 90 ס"מ. כמו כן ניתן להצמיד לקיר מוט אחיזה לתמיכה וכסא ישיבה.



בהצלחה בשיפוץ!

אם הטיפים עזרו לכם תגיבו בבקשה

סיסי  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

רשומות פופולריות