יום שלישי, 20 באוקטובר 2020

איך לבחור טפט?


לטפט יש כוח, הוא יכול לשדרג כל חדר. הוא מעורר השראה ואוירה. 
רק צריך לדעת לעשות זאת בתבונה כדי לא להתחרט.

יתרונות הטפט הם היכולת ליישם אפקט צבע ודוגמאות מבלי להתלכלך עם צבעים ושבלונות וכמובן קבלת תוצאה מדהימה.

 כמו כן הדבקת טפטים לקיר היא דרך קלה להשגת עיצוב מדויק לאורך זמן.

בחירת טפט היא דבר לא קל, מכיוון שיש אין ספור דוגמאות, צבעים וטקסטורות,

אז איך  בכל זאת  מתאימים טפט לחדר?

1. התאימו את הטפט לחדר, כלומר הטפט צריך להיות משמעותי בייעודו של החדר. 

היכן ומה להדביק?

אני מעדיפה תמיד טפט רק על קיר אחד (קיר כוח) בחדר. בחרו בקיר הבולט בחדר שלא מוסתר ע"י רהיטים גדולים. כמו  קיר גב המיטה בחדר השינה, קיר הטלוויזיה בסלון, קיר אליו מוצמד השולחן בפינת העבודה . ביתר הקירות של החדר ניתן לשלב צבע תואם.

למשל: אם יש לכם מבואה נפרדת בכניסה לבית לפני הסלון ,תוכלו לבחור בטפט מיוחד שיצור הפתעה מיד בכניסה. אבל רצוי לדאוג שהמאפיינים של הטפט יהיו  דומים לשאר הסגנון בבית.



בסלון שבו אנחנו שוהים הרבה שעות כדאי להתייחס לא רק לסגנון אלא גם לצבע הריהוט. אל תיצרו עומס של צבעים וצורות כדי לא לעייף את העיניים במיוחד בקיר גדול. אפשר גם לבחור תמונת נוף  של מקום מיוחד עבורכם.


בחדר שינה וחדר ילדים כדאי לבחור בצבעוניות מתאימה למצב רוח שאנו רוצים להעביר.

 חדר שינה אמור להיות מקום של מנוחה , במיוחד אם יש לכם לכם ילדים פעלתניים.  צבעים אדומים וצהובים בהירים יכולים להמריץ, ואילו גווני אדמה וצבעים בהירים כגון ירוק, תכלת וחום יוצרים תחושת רוגע.

אל תבחרו לחדר הילדים דוגמאות ילדותיות מידי המתאימות לתינוק, הם גדלים מהר ותוך זמן קצר הטפט כבר לא יתאים. אפשר לבחור טפטים שמביעים את תחומי העניין של הילדים – בובות, מטוסים, מכוניות, דמויות אהובות, עולמות הספורט...

לא ממליצה להדביק טפט בחדר רחצה בגלל הלחות, אבל כן ממליצה להשתגע עם טפט מיוחד בחדר שירותי אורחים.





2. בחרו טפט לפי צבע- אם רוצים לתת אשלייה של חדר גדול, יש לבחור בדוגמאות על רקע בהיר. צבעים בהירים נותנים לנו שלווה ומתאימים לחדר שינה. צבעים חזקים הם מרעננים ונותנים דרמה לחדר ויתאימו יותר לסלון.

3. בקיר עם פגמים כמו נימים בליטות וכדו' , כדאי לבחור בטפט עם דוגמה בולטת  .יש טפטים מבד שהם יעילים לכיסוי על סדקים, הם גמישים ויכולים לספוג סדקים שמופיעים בקיר בעובי של עד 2 מ"מ 

טפטים מפיברגלס מתאימים מאוד לטיפול קוסמטי בקיר בעייתי, לכיסוי סדקים או לספיגת רעש.

שימו לב- טפט איכותי נחשב לטפט שהשכבה התחתונה שלו כלומר גב הטפט הוא  NON-WOVEN 

והשכבה העליונה שלו כלומר פנים הטפט הוא ויניל.

טפטים מסוגים שונים כגון נייר ופי וי סי נחשבים פחות איכותיים מכיוון שהם פחות רחיצים וקשה יותר להסיר אותם מהקיר במידת הצורך.

4. לפי סגנון העיצוב בהתאם למראה הכולל של הבית. למשל אם  הבית בסגנון חמים וכפרי, כדאי להמשיך את קו העיצוב הזה לחלל החדר שבו בחרתם להציב את הטפט, כך שישתלב עם עיצוב הקירות, הריהוט והדלתות של הבית ויתן לו מראה הרמוני ואלגנטי. בעיקרון לא כדאי ללכת אחרי טרנדים הכי אופנתיים , משום שלרוב טרנדים מתחלפים ואתם תשארו עם עיצוב שעבר זמנו ולא מתאים לטעם האישי ולסגנון  שלכם.

אל תשכחו  שעדיף לבחור תמיד באיש מקצוע שהוא יהיה זה שיבוא ויבצע את המלאכה במהירות ובמקצועיות.


סיסי הראל


הדוגמאות באדיבות דויטשמן טפטים- קירות מעוצבים DTAPET  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

רשומות פופולריות