יום שני, 13 באפריל 2020

מתכוננים למכור את הדירה? כדאי שתקראו!



כשאנחנו מעוניינים למכור את הדירה שלנו , כל מה שחשוב לנו הוא 
שהמכירה תתבצע מהר ושנקבל את המחיר שביקשנו.

רגע לפני שאתם מפרסמים למכירה את הדירה שלכם, חשוב שתדעו שיש דרכים להשביח את הנכס שלכם במינימום השקעה.   באנגלית קוראים לזה הום סטייג'ינג, בעברית קוראים לזה השבחת הנכס לפני מכירה.

הכנתי לכם טיפים חשובים לשידרוג הדירה לפני מכירתה מא -ת!

אירגון, ארגנו את החפצים שלכם בשתי קבוצות: אלה שאתם רוצים להעביר לדירה הבאה ואלה שאתם כבר לא צריכים. מיסרו את מה שמיותר וכך תחסכו גם עלויות של ארגזים של המוביל.


בעיני המתבונן, חישבו מה יראה הקונה כשיכנס לדירה, מה ירצה לראות
האם תוכל ליצור זאת עבורו?

גימור. אל תזלזלו בנושא הגימור . עברו בכל חדר ובידקו מה מתקלף? מה לא צבוע טוב? סדרו והחליפו צירים ישנים של דלתות חורקות, ציפויי דלתות וארונות, צוקל מתחת לארונות מטבח, וילון  או ריפודים קרועים, טיח מתקלף  ומנורות רופפות.

דגל אדום, ממש כמו בים, הקונה שנכנס לדירה מחפש סימני אזהרה . אם יש כאלה ולא תיקנתם זה יעורר בו חשש שיש עוד ליקויים לפני השטח והוא יתחיל לבדוק היטב או פשוט יעשה אחורה פנה ולא יחזור. עליכם להעלים את כל הדברים שמעוררים חשש  כדי שהקונה יתלהב מהדירה.

הוצאה כספית. תכננו תקציב כמה אתם יכולים להוציא כדי לשדרג את הדירה ,ערכו רשימה של כל הדברים ההכרחיים ואם ישאר תקציב ,רק תוכלו להוסיף פריטים חדשים שתוכלו לקחתם אתכם.

וידאו- לפעמים אנשים עורכים את התמונות של הדירה בפירסום, לכן סרטון וידאו ישקף לקונים מציאות נאמנה יותר. צלמו את החללים היפים יותר בבית ופרסמו את הסרטון.

זכרון ראשוני- המראה הראשון שהקונה זוכר זו הכניסה לדירה .כבר לפני דלת הכניסה ארגנו כניסה מזמינה עם עציץ או תמונה , שטיח נקי ולא מרופט וכמובן שלט ומספר הדירה.

חוזקות- חזקו את היתרונות של הדירה. הדגישו את החיובי שבה. הרבה אור טבעי, גישה נוחה, מיקום.

טבע- הכניסו את הטבע לדירה . אם יש לכם אור טיבעי ואויר גשו למשתלה הקרובה וקנו שני עציצים גדולים לסלון ואחד למטבח. הצמחים גם מטהרים את הבית וגם מוסיפים לאוירה. אם אין לכם אפשרות תמיד יש את האופציה ללכת על מלאכותיים.

יושר- השתדלו לגלות יושר והגינות במכירה. אל תעלימו דברים שיש לתקן כי כשהדבר יתגלה זה יחזור אליכם כמו בומרנג ואתם עלולים למצוא את עצמכם בבית משפט. שתפו בכנות הקונים יעריכו את זה.

כוונו למטרה. כל דירה מכוונת לקהל יעד מסויים. חישבו למי מתאימה הדירה שלכם. בהתאם לכך כוונו את הפרסום. אם למשל הדירה נמצאת בסביבת גנים או בית ספר, פנו לציבור משפחות עם ילדים.

לנטרל את האישי- זה לא אומר להחביא את כל מה שאתם אוהבים וירשתם. אבל תארגנו כך שהדירה תהיה פחות בעלת אופי אישי. אם יש לכם קיר מלא בתמונות משפחה- תסננו. או אם יש לכם חדר מלא אוספים, פשוט תארזו ותאחסנו .


מאמץ- השקיעו מאמץ קטן לארגן דברים במקום, לרווח בין הרהיטים כדי ליצור מעברים לא צפופים. לטפל בכביסה מלוכלכת. סדר, אירגון ופחות עומס יעידו עליכם שהשקעתם בדירה ושמרתם עליה.

נקיון –חשוב מאד לפני מכירה להקפיד על נקיון במיוחד במטבח ובחדרי השירותים והמקלחת. דאגו שיהיו נקיים ועם ריח טוב. אווררו את החדרים והשתמשו במיזוג בעת הצורך.

סגנון- רוב הקונים רוצים דירה שתאפשר להם התחלה חדשה עם האופי והסגנון שלהם. ככל שהדירה שלכם תפנה בעיצוב שלה לקהל גדול יותר כך המכירה שלכם תהיה מהירה יותר. השתדלו ללכת יותר על צבעים ניטרליים.

עבודת יד- עברו בכל חדר בידקו מה יש לתקן ומה אתם יכולים לעשות בעשר אצבעות ללא בעלי מקצוע. אפשר תמיד להעזר בסרטוני הדרכה ביוטיוב. לפעמים כשאנחנו חיים הרבה שנים בבית אנחנו מתרגלים לליקויים האלה שהקונים יראו מיד ויתאכזבו. בקשו מחבר טוב שיעשה סיבוב בבית וידווח לכם מה כדאי לתקן. כל התיקונים הקטנים שאתם יכולים לעשות לבד יחסכו לכם בהוצאות.

פשטות- ארגנו כל חדר בפשטות המתארת את ייעודו. אל תהפכו את המקלחת למחסן ואת המרפסת למטבח. אל תוסיפו פריטים המעמיסים על מראה חדר ולא יועילו במכירה. קונה שרואה חדר פשוט ללא עומס ידמיין מיד איך הוא מתאים לצרכיו.


צבע- צבע יכול להוסיף או לגרוע. צבע הוא טעם מאד אישי וקשור לסיגנון מסויים. אם יש לכם קירות בצבעים כהים ובוהקים נטרלו אותם וציבעו אותם בצבעים רגועים יותר. כך הקונים לא יחשבו כמה יעלה להם לצבוע מחדש כל חדר. גייסו חברים וציבעו ביחד זו לא הוצאה גדולה אבל בהחלט משתלמת.

קוסמטיקה לבית- כמו שאנו מטפחים את עצמנו בקרם, תסרוקת או בושם, כך עלינו לטפח את הבית שבו אנו גרים. ברגע שהחלטנו למכור את הבית שלנו ואין לנו רצון להשקיע זמן ותקציב, כל שעלינו לעשות זה להשתמש בקוסמטיקה. מפה יפה עם פרחים, קערה של פירות טריים, נרות דולקים, ריח עוגה, מדבקות על הקירות במקום טפט. כך באמצעים קטנים תיצרו אפקט גדול!

רענון- גם אם אתם חושבים שהבית שלכם מתוחזק היטב, תמיד ישנם עדיין חללים שזקוקים לרענון כמו רהיטים או חפצים שניראים מיושנים. חדשו אותם.

שיווק באינטרנט- הרשת היא עולם ומלואו בכל הקשור לשיווק. כל מה שתוסיפו יעזור. תמונות מזוית מיוחדת של פינות יפות בדירה, סירטון, יתרונות ויחודיות של הדירה. כיתבו את כל הפרטים החשובים ובידקו מהו המקום המתאים לכם ביותר לפרסם. לפעמים אנשים משקיעים בפרסום רק בסביבת מגוריהם ולא חושבים שאולי יש מישהו בעיר אחרת שיראה בזה הזדמנות לשינוי  ומעבר.

תשומת לב- לפעמים השוק מוצף בדירות למכירה, בדרך כלל לפני חגים ארוכים או חופשת קיץ . כל שעליכם לעשות הוא למשוך את תשומת לב הקונים ולהראות להם את דירתכם במיטבה!

בהצלחה!
שלכם סיסי






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

רשומות פופולריות