יום חמישי, 30 בינואר 2020

ריצוף חדש- להדביק או להסיר?


הריצוף הוא חלק מאד משמעותי בעיצוב הבית. מגוון החומרים שישנם היום וטווח המחירים הגדול גורמים להרבה אנשים להחליט לשנות אוירה בבית בהחלפת הריצוף.

רוב האנשים בוחרים בהדבקה. למה?

בהדבקה על הריצוף הקיים יש חסכון בלכלוך, בכסף וביציאה מהבית לזמן ארוך.
אני מוצאת שאלו היתרונות העיקריים לעומת החסרונות העיקריים שהם:
אם הריצוף הקודם היה ישן , לא שלם במספר מקומות (סדקים) ולא אחיד בגבהים , (כמו שקורה בבתים ישנים או בבתי קרקע שהאדמה מתחת זזה.)
 לא כדאי להדביק! יהיה קשה להגיע לאחידות ויישור בהדבקה.
חסרון שני הוא שלאחר ההדבקה צריך להתאים ריהוט כמו ארונות קיר וקיצור דלתות. 
חשוב לדעת שאם החלטתם לעשות הדבקה, כדאי להעשות הדבקה כללית בבית משום שאם מדביקים רק חלק מהבית ,נוצרים הפרשי גובה בין אזורים שרוצפו לבין אלה שלא רוצפו בבית.
כיום קל יותר להדביק ריצוף בכל סוג של אריח ,אבל חשוב מאד לעשות זאת עם בעל מקצוע מומחה שידע להתאים את סוג הדבק לאריח שנבחר.



מתי צריך לפרק לגמרי את הריצוף הקודם?

אם הדירה ישנה כדאי להסיר את המרצפות ובאותה הזדמנות להחליף גם צנרת. את החול שפעם נהגו לשים מתחת למרצפות מחליפים בשומשום (מצע המורכב מאבני חצץ קטנות במיוחד שעליהם מורחים טיט).

יתרונות: שכבת החול מתחת לריצוף החדש משמשת כמבודד וגם מאפשרת להעביר בנוחיות תשתיות צנרת חדשה . החול משמש כסופג לחות במקרה של נזילות קלות.
החלפת האריחים מאפשרת מאפשרת הנחה מדויקת מאוד של אריחי ריצוף בפילוס מושלם או בשיפועים קלים , הדבר חשוב מאד במקלחות ובמרפסות.

חסרונות: עלות גבוהה של העבודה . הרבה לכלוך וזמן ארוך יותר של העבודה, משום שיש לשבור ולהסיר קודם את האריחים הישנים. אל תשכחו שגם פינוי הפסולת עולה כסף.

לסיכום: אם הדירה שלכם ישנה עדיף להסיר את הריצוף. אם הדירה יחסית חדשה והריצוף הישן במצב תקין ללא סדקים ומפולס יישר- לכו על הדבקה!
רק אל תשכחו לפרק את הפנלים כדי ליצור התאמה לריצוף החדש.

בהצלחה
סיסי הראל

תגובה 1:

  1. אם הוספתי לכם מידע שהיה חשוב לכם, שתפו אותו וכתבו לי תגובה
    תודה

    השבמחק

רשומות פופולריות