יום שבת, 12 בינואר 2019

מקום בלב לאמנות

לצייר עבורי זה שילוב של השראה וכשרון. מי שיש לו את זה נהנה מביטוי אישי כל חייו. למזלי אצלנו זה תורשתי במשפחה: סבא שלי צייר תפאורות, אמא שלי מציירת להנאתה, אני ציירתי תקופה מסוימת (עכשו יותר על קירות) וגם ילדי יצאו יצירתיים. לכן תמיד היה חשוב לי להוסיף יצירות אומנות בבית, במיוחד כשהיצירה היא עשייה אישית. אבל מכיוון שלא כולם יצירתיים ועוסקים באומנות, אפשר לרכוש . אז לפני שאסביר איך להוסיף לבית אמנות, קצת הסבר על  ההבדל בין אומנות לאמנות (בלי וו). אומנות אֻמָּנוּת, היא מלאכה הנעשית על ידי בעל מקצוע שהגיע לדרגת מומחיות בתחומו.  מבחינה פילוסופית ההבדל בין אמנות לאומנות טמון באופן השימוש בתוצרים שלהן. יצירת אומנות נוצרה על מנת להשתמש בה באופן מעשי. לדוגמה: כוס יכולה להיות יצירת אומנות אך מה שמבדיל אותה מיצירת אמנות היא שהאומן לא ייצר אותה עם חור בתחתית משום שזה יפגע באפשרות השימוש הייעודית של הכוס - שתייה, לעומת אמן שיבחר לייצר כוס עם חור תוך התעלמות מהשימוש המקורי של הכוס. באמנות - השימוש אינו מהווה שיקול בעת היצירה ובמחשבה על התוצר הסופי (ויקיפדיה)
אמנות
אומנות
איך מוסיפים אמנות לבית?- רבים פוחדים לרכוש יצירת אמנות בגלל המחיר, אל תחשבו שזה צריך יקר משום שניתן להשיג היום רפרודוקציות יפות במחיר סביר בהחלט. אם בחרתם לרכוש ציור / תמונה , ראשית בחרו קיר מרכזי בחדר שעליו תתלו את התמונה. 

יש לתלות בגובה העינים לא גבוה מידי ולא נמוך מידי. תמונות כבדות צריך לתלות על וו או בורג,  משום שמסמר עלול ליפול ולא להחזיק את המשקל. עדיף לתלות על שני ברגים כדי שהתמונה תהיה יותר יציבה ולא תצטרכו ליישר אותה מידי פעם. כדאי להעזר במישהו נוסף כשתולים תמונה ולצעוד אחורה כדי לוודא שהמיקום והיישור נכונים.
אם בחרתם לתלות מספר תמונות על הקיר דאגו לתלות אותם כקבוצה בלי רווחים גדולים ביניהם. אפשר לשלב תמונות בגדלים שונים על הקיר- הניחו וסדרו קודם על הרצפה מתחת לקיר עד שתהיו מרוצים מהשילוב, סמנו על הקיר נקודת מרכז של כל תמונה ואז תתלו.
חפצי אומנות כמו כלים ,פסלונים או דברים אחרים שקיבלתם בירושה ונשמרו במשפחה, ניתן להניח בכל מקום בבית, אפילו במטבח ובמקלחת. אם יש לכם מדף גדול או קונסולה שעליהם תרצו להניח חפצי אמנות, הניחו אותם בקרבת על המשטח בקרבת קיר ליתר בטחון. מצאו חפצים שיש ביניהם קשר לסגנון ולצבעוניות של החדר.

שלבו חפצים בגדלים שונים ובשכבות אחד אחרי השני. אם בחרתם לארגן את חפצי האומנות שלכם על פי הסגנון הקלאסי בסימטריה, הניחו פריט אחד במרכז ומשני צדדיו חפצים דומים בצבע או צורה. אפשר לארגן בצד אחד מקבץ חפצים קטנים, ומצד שני לאיזון אחד גדול.  להקפיד לא להעמיס יותר מידי כדי שלא יראה סתמי ללא משמעות. מקובל לקבץ חפצים במספר 3-5 עובד בעין טוב יותר מזוג. אל תערבבו יותר מידי חומרים כמו : זהב+כסף+פיוטר+עץ בתצוגה אחת.
אסופת חפצי האומנות שלכם לא צריכה להיות דבר קבוע, שנו מידי פעם וגוונו את התצוגה שלכם. אל תשכחו בית הוא לא מוזיאון, הוא מקום שחיים ונושמים בו.
אהבתם? קיבלתם השראה? השאירו תגובה בבקשה.
שלכם סיסי

גלריות שצריך להכיר
https://www.mako.co.il/living-home-styling/accessories/Article-a91b63c560cb351006.htm
http://www.kirotmedabrim.co.il/ קירות מדברים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

רשומות פופולריות