יום שבת, 6 באוקטובר 2018

צאו אל המרפסת

עם עלייתן של שכונות המגורים החדשות, המרפסות חוזרות לקבל את הכבוד המגיע להן — הן גדולות ומושקעות יותר, ואפשר להשתמש בהן למגוון פונקציות. 
הגדרת יעוד
המשימה הראשונה בתכנון המרפסת היא להבין מה אנחנו רוצים לעשות בה. יש מי שירצה להציב בה מכשירי כושר וכלל לא יתעניין באירוח; יש מי שירצה לבשל ולהגיש אוכל במרפסת, אבל לא יתעקש שתהיה בה צמחייה עבותה. על פי הפונקציה שהחלטתם תהיה החלוקה לאיזורים במרפסת וכך יוחלט גם העיצוב. אפשר לקבוע מתחם אוכל — איזור בישול שכדאי שיעמוד בסמוך לאזור האירוח או למטבח הפנימי. יכול להיות אזור בילוי, שבו יהיו ג'קוזי, בריכת נוי, פינת שולחן משחק. יכול להיות אזור אירוח, שבו יש שולחן אוכל או מערכת סלון לישיבה. אחרי שהחלטנו אילו אזורים יהיו במרפסת, צריך לחשב כמה שטח נקדיש לכל אחד מהם — וזה תלוי במספר האנשים שנארח או שנמצאים בו בדרך כלל. למרות החלוקה לאזורים, מבחינה עיצובית המרפסת היא חלל אחד שלם, עם קו עיצובי אחד, שנוח לעבור בו מפונקציה אחת לשנייה. מבחינה עיצובית המרפסת צריכה להתכתב עם הבית, חשוב לשמור על התאמה בין הפנים לחוץ. המרפסת היא בדיוק כמו כל חלל אחר בבית, כמו אחד החדרים. ניתן להוסיף לה פינת ישיבה, מדפים, מטבחון וגם בר משקאות.
איכות בעיצוב
 גם אם מתייחסים למרפסת כחלק מהבית, אי אפשר להתעלם מכך שהיא מציבה אתגרים תכנוניים ועיצוביים שונים מחלקו הפנימי. הבעיה העיקרית היא שהמרפסת חשופה לשמש, לגשם ולרוחות, ששוחקים את כל מה שנמצא עליה — כולל החיפויים, הפרגולות והרהיטים. לכן יש להתחשב בכל התנאים האלה בעיצוב וכמובן גם באיכות.החדשות הטובות הן שבזכות הטכנולוגיה הקיימת, שמספקת חומרים עמידים בתנאי חוץ, יש מבחר מוצרים שמתאימים למרפסת. בחרו ריהוט איכותי שישתמר במשך שנים. כדי לשמור על מראה מסודר בחרו בריהוט פונקציונלי כמו ספסל מעוצב שישמש לכם גם לאחסון.
במרפסת ארוכה צריך לתת תחושה של מרחב וכדאי לעשות זאת עם עציצים וריהוט בקצוות של המרפסת ולא להצר אותה מהצדדים הארוכים שלה. כמו כן חשוב שהמבט לנוף היפה לא יהיה חסום.
סגנון בהתאמת סגנון המרפסת לסגנון הבית חשוב לשים לב לחיבור הראשוני בין המרפסת לחדר המתחבר אליה, כדי ליצור מרחב אחיד.
צבעוני














עיצוב סיסי

אלגנטי
צעיר

סגנון מודרני ליהי שמאי
ים תיכוני































הסגנון התעשייתי מאופיין בשימוש ברהיטי מתכת, נחושת צורות גיאומטריות.  הסגנון המודרני מאופיין בקווים מעודנים ובשילוב חומרים שונים כמו פלסטיק, מתכת ועץ. הרהיטים בקו נקי ובעיצוב מתוחכם. שילוב צבעים טבעיים עם זריקות של צבע פה ושם. 
הסגנון הבוהמייני משרה אוירה נוחה "זרוקה" בשילוב קישוטים והדפסים בצבעים שונים. שילוב של פריטים שונים כמו שטיחים, כריות ומפות כדי ליצור אוירה ביתית ושבטית. 
סגנון הכפרי מאופיין בשילוב צבעי פסטל עדינים, רצפת עץ ורהיטי עץ. כדאי להוסיף הרבה צמחיה בעציצים ואגרטלים, כריות ובדים תואמים בצבעים. כל זאת אם רציתם אוירה של רומנטי וביתי במרפסת שלכם. 
הבית של עידה
עיצוב דנה שבדרון
כפרי מירב שלום
קיר טפט אפרת מידן
קיר ירוק יפעת אנגל
פרטיות סהר פישר
עיצוב סיסי
פרטיות
ממני אליכם- תכננו לפני העיצוב את התקציב, גם בתקציב נמוך אפשר לעצב מרפסת מנצחת. הכל תלוי ברכישת הפריטים המתאימים והשילוב הייחודי ביניהם. אל תצמדו לסטים, שלבו רהיטים עם כלים וחפצים אהובים. תנו לקירות לדבר , בכל מרפסת יש קיר ריק אחד לפחות, תלו עליו משהו מעניין וייחודי. (קראו את הפוסט שלי :קירות מדברים).    חשבו גם על תאורה מתאימה שתשפיע על האוירה במרפסת.

בהצלחה!סיסי

קישורים

שמירה על פרטיות

מרפסת אורבנית
https://xnet.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4984071,00.html

מרפסת גינה 
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4355054,00.html
תאורה במרפסת
http://saloona.co.il/new-light/?p=87



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

רשומות פופולריות