יום חמישי, 6 בספטמבר 2018

איזה סגנון תעדיפו?

כדי לעזור לכם לארגן את העיצוב שלכם, אני מביאה לפניכם חלוקה כללית של סגנונות העיצוב בשלוש מגמות עיקריות:
העיצוב הקלאסי-רומנטי עיצוב בתים בסגנון קלאסי שואב את השראתו מאירופה הקלאסית, בתים מפוארים וארמונות האופייניים לתקופה זו. אנשים שבוחרים בסגנון הזה מבקשים בעצם לשדר סטייל מוקפד, מאופק, איכותי ויוקרתי.הצבעים השולטים בעיצוב בתים בסגנון קלאסי הם גוונים של שמנת ולבן, אשר מועצמים באמצעות גווני נחושת וזהב. קיים אף שימוש רחב בזכוכית מצוירת או מחורצת, ובקריסטלים.ניתן לשלב גם את הצבע השחור, שמהווה דגש ומשיכה וניגוד לאופי הבהיר הכללי של החלל, או שאפשר לעצב בגוונים כהים של סגול, בורדו וירוק במקומות בהם מבקשים ליצור עומק בחלל. מעצבי פנים משתמשים לעיתים קרובות באלמנטים אמנותיים על הקירות,  כמו מסגרות דקורטיביות ולוחות עץ צבועים הצמודים לקיר וצבועים בגוון זהה לצבע הקיר, על מנת להעניק לחדר מראה כללי עשיר .הבדים והריפודים בסגנון העיצוב הקלאסי מהווים חלק מהותי באווירה הכללית. בדרך כלל בוחרים מעצבים בבדים כבדים ועשירים דוגמת ברוקד, קטיפה או בדים עם הדפסים עשירים בנגיעות מוזהרות לשם הענקת אפקטים דומיננטיים. 
תאורה בעיצוב קלאסי מאופיינת בשילוב של גופי תאורה דומיננטיים ובולטים דוגמת מנורות קיר אמנותיות, שנדלירים תלויים עשויים קריסטלים, נרות ליצירת אווירה עשירה ורכה, ופמוטים ארוכים מוזהבים.
מטבח בסגנון זה משדר עושר, תוך שימוש בחומרים יקרים המתחברים יחדיו. חזית המטבח מעוצבת במסגרת דקורטיבית מבריקה, המכילה שילובי ידיות מוזהבות ממתכת. בנוסף, יש לבחור ארונות ויטרינה המכילים זכוכית מעוטרת על מנת להדגיש את המראה הכללי.משטחי השיש מבריקים, משולבים באבני חן להענקת מראה זוהר וייחודי.  ניתן להניח כלים דקורטיביים עשירים מנחושת או זכוכית, ולהציבם על פני המשטחים. שולחן האוכל יהיה עשוי עץ כבד ומלא, ולצידו כיסאות עץ מרופדים בבד קטיפה כהה.
הסלון-הספה תוצב כנגד הקיר הראשי של הסלון, שעליו טפט בהיר מעוטר בהדפסים זהובים על מנת להוות את הרקע המתאים למערכת הישיבה. מומלץ אף לשלב כורסאות כבדות בגוון מנוגד לצבע הספה על מנת להעניק אפקט של שדרוג. שאר הריהוט בחלל עשוי משילוב של מתכת, עץ וזכוכית. אין לחשוש משילוב של רהיטים שונים על מנת ליצור מראה מורכב. מומלץ להוסיף על הקירות מראות או תמונות עם מסגרת גדולה אמנותית, להענקת אפקט דקורטיבי מרכזי, ווילונות בעלי קפלים אשר מהווים את המסגרת לחלון ומעניקים לו מראה של תמונה.
הסגנון הקלאסי הוא  סגנון דרמטי ודומיננטי, המכיל ריהוט כבד שמגדיר את החלל ויוצר מראה מלכותי ויוקרתי.
העיצוב הכפרי- וינטג'
העיצוב הכפרי מאופיין במראה חם ועוטף אשר נשען על חומרי גלם טבעיים: אבן טבעית, קירות עם חיפויי טיח בעלי אלמנטים מחוספסים וקירות לבנים, פרופילי ברזל ומתכות דומיננטיות המעטרים את חלקי הבית השונים ובעיקר את החלונות והדלתות, טקסטיל רך, וכל אותם חומרים השואבים השראה מן המקור - בתים אירופאים עתיקים, או כמובן, בתים אמריקאיים של פעם. בית חם מעוצב בחומרים טבעיים וחמים, עושה לנו משהו בלב, דווקא בעידן המתקדם בו אנו חיים. הוא מייצג את הקרבה לטבע, את הפשטות ושמחת החיים. צבעים מועדפים הם גווני החום, שמנת, אדמה ותכלת או גוונים פסטלים. נוחות היא מרכיב חשוב בעיצוב הכפרי. לכן, לפעמים מה שיהפוך פינת ישיבה לכפרית יהיו פשוט כריות הנוי והשמיכות שיונחו עליה. 
כך גם בחדר השינה, כריות גב, כיסויי מיטה מכותנה רכה ושטיחים עשויים פשתן יוסיפו לאווירה החמה. בכל מקום בבית, ולכל מטרה, ניתן להציב סלי נייר לאחסון, סלי קש במראה טבעי משולבים בצבעי אפור או לבן ותיקי שק נוחים ואופנתיים, לצד אלו, פריטי דקורציה מלאי סטייל עשויים מתכת וכמובן עציצים ופרחים, ישלימו את התמונה.
מטבח בסגנון כפרי יכלול חזיתות ארונות עם פיתוחים ועיטורים, בדרך כלל בגוון עץ עם ידיות חיצוניות, ארונות המטבח בעיצוב הכפרי לעולם לא יגיעו עד התקרה אלא ישאירו חלל שיכול לקבל אליו אלמנטים דקורטיביים או צמחייה עדינה. חיפוי הקיר יהיה בדרך כלל מאבן טבעית או משיש שיוצר מראה אחיד וחלק. להשלמת המראה מומלץ לשלב באי המרכזי משטח בוצ'ר ואפילו לתלות מעליו מתלה סירים כבד ממתכת. מומלץ לבחור במוצרי חשמל המשתמשים באותם עקרונות, בעיקר מומלץ לבחור בתנור וכיריים עומדים המשלבים מתכת וצבע עדין למראה חם ושימושי. העיצוב הכפרי כולל הצגה של כל הכלים השונים, כלי האוכל והבישול הופכים לאלמנט דקורטיבי בפני עצמו ולכן מומלץ למקם על הכיריים משקל מעוצב, מספר סירים צבעוניים ולדאוג לסלסלה גדולה של פירות.


בסלון בסגנון כפרי מומלץ לשלב מערכת ישיבה נוחה, מזמינה , שתהווה מוקד משיכה בשילוב עם כריות רבות המשלבות טקסטורות שונות ושמיכת התכרבלות הזרוקה  להשלמת המראה. בנוסף, מומלץ לשלב שולחן קפה מעץ חשוף וגולמי המשלב פיתוחי מתכת ושילוב של אלמנטים דקורטיביים טבעיים ומזמינים יחד עם צמחייה רבה.
 על אחד הקירות ניתן לשלב בריקים בצבע המתאים לעיצוב הכללי או ליצור טיח דקורטיבי היוצר אלמנט מחוספס וחמים, בנוסף מומלץ לתכנן גופי תאורה צמודי קיר או גופי תאורה עומדים עם תאורה חמה ליצירת מראה ביתי ונוח.


בחדר אמבטיה בסגנון כפרי מומלץ לשלב חיפוי קיר דומיננטי מאבן טבעית יחד עם צביעה עמידה במים ליצירת איזון בחללים שהם קטנים בדרך כלל. מומלץ לשלב משטח כיור מעץ מלא עם כיור מונח וארון אחסון עם עיטורים, פיתוחים וידיות. ניתן להוסיף משטח עץ נוסף מעל הניאגרה הסמויה או על אדן החלון ליצירת המשכיות בין כל מרכיבי החדר.


הסגנון האורבני- מינימליסטי
עיצוב עירוני מודרני בעל קווים נקיים וישרים. גווני הצבעים הם אפורים כמו בטון, מתכת וצבעים חלקים. לרוב נעשה שילוב מונוכרומטי אחיד בין הגוונים הדומים של הצבע עם תוספת לבן ושחור.  המשטחים אחידים, הפרקט בדרך כלל מולבן. שימוש במרכיבים תעשייתיים, מערכות חשופות, חללים גדולים ופתוחים ודגש על חומרים דומיננטיים. מומלץ לשלב רהיטים מעץ טבעי ולא מעובד כדי לאזן את הנוקשות של חומרי המעטפת, וטקסטיל בהיר ורך. אחד המאפיינים הבולטים של הסגנון האורבני הוא ריבוי החללים הפתוחים והגדולים השואבים השראה מלופטים ענקיים בערים גדולות כמו ניו-יורק, שהיו בעבר בתי מלאכה ומפעלים קטנים ועברו הסבה לדירות מגורים. אלמנט נוסף הנפוץ מאוד בעיצוב האורבני הוא השימוש בבריקים לחיפוי הקירות, אבל חשוב לציין כי בריקים מסודרים ומטויחים בגוונים בהירים אינם מתאימים במקרה זה. חשוב לבחור בבריקים בגוונים טבעיים כמו אדום או חום, בעלי מאפייני אבן טבעית היוצרים מראה בעל אופי רב ומתאימים לגימורים נוספים כמו בטון וטיח חשופים.
הריצוף המועדף בסגנון זה הוא ריצוף בטון חשוף או בטון מוחלק, אבל לרוב נהוג לרצף בצורת אריחי גרניט פורצלן גדולים במיוחד, מטר ומעלה, בעלי מראה בטון המשלבים את המראה המבוקש עם נוחות השימוש.
המטבח האורבני יכלול מאפיינים רבים של מתכת ובטון. כנקודת התחלה מומלץ לבחור משטח עבודה מנירוסטה ולהתאים לו חיפוי קיר בצורת טיח דקורטיבי בדוגמת בטון, חשוב לבדוק שהטיח הנבחר מתאים לניקוי קל. את חזיתות הארונות מומלץ לבחור מצבעים חלקים ובגוונים בהירים יחסית על מנת לאזן את הנוקשות של המתכת וחיפויי הקיר. שולחן האוכל באזור המטבח יהיה שולחן בעל משטח זכוכית התורם למראה הדרוש או שולחן נירוסטה עם כיסאות בר המשלבים רגלי מתכת ומושב פלסטיק מעוצב.


סלון בסגנון האורבני מבוסס על המאפיינים של הסגנון המודרני, קווים ישרים ומינימום פיתוחים וקישוטים. מומלץ לבחור מערכת ישיבה רכה, מרופדת ומזמינה בגווני אפור ולהוסיף לה מגוון כריות שיעזרו ליצור איזון בחלל, את הקיר הראשי מומלץ להדגיש בעזרת טיח דקורטיבי או בריקים טבעיים.ניתן לבחור רהיטים המשלבים מספר חומרים טבעיים כמו מתכת, עץ לא מעובד וזכוכית ולשלב איתם מספר אלמנטים רכים כמו עציצים, וילונות ושטיח נוח.



בחדר האמבטיה ניתן לבחור באריחי קרמיקה קטנים בגימור מט לחיפוי הקירות. אפשרות נוספת היא ליצור שילוב בין אריחים בגווני שחור ולבן .ניתן להשתמש באלמנטים דקורטיביים משלימים כמו מתלה מגבות ממתכת, קופסאות פח לאחסון מוצרים באזור הכיור וכלים למשחת שיניים וסבון נוזלי מחומר בעל גימור של בטון.
זכרו- אפשר ורצוי להתחבר במקביל לכמה סגנונות, אבל אני בטוחה שתמיד יהיה סגנון אחד שאיתו תרגישו חיבור טוב ומיוחד ואליו תתחברו . הדגישו אתו ברוב סביבת החיים שלכם והוסיפו לו אלמנטים שאהבתם מסגנונות אחרים.


           ממני אליכם- ניתן לשלב סגנונות, הכל תלוי במינון הנכון ובשילוב המתאים. 

החיבור הנכון עושה את העיצוב הנכון! 
סיסי


אין תגובות:

רשומות פופולריות